Om bröllopet

Hejsan,

jag fick ingen tid alls över igår och idag till att skriva.

Bröllopet var HUR fint som helst, jag började nästan gråta när de kom in bara för att dom var så fina och såg så lyckliga ut. Ni anar inte hur mycket jag älskar bröllop. Lasse&Yvonne från Fritids var där och sjöng och spelade, gud vad man saknar tiden på Aspeboda och tiden på fritids.. Dom är verkligen världens bästa fritidspedagoger. Sedan överraskade Linnea (bruden) alla med att sjunga en jättefin låt för Sebastian (brudgummen).. DÅ grät alla verkligen, hur fint som helst. Temat på bröllopet var vitt och rosa vilket gjorde det om möjligt ännu finare.

Sedan åkte vi till Haganäs där festen var. Påvägen dit krockade en bil som var på väg dit med en raggarbil.. Ingen skadades jätte mycket, men en av tärnorna (det var tre, Cornelia och Johanna som är Linneas småsyskon och sedan en till som var kompis med Linnea tror jag) fick ett skrapsår på armen (ganska stort) och en annan tjej fick jätte ont i nacken och huvdet.. Och bilen pajade. Dock var det många ambulanser och brandbilar som kom tror jag.

Vi fick huuur god mat som helst, och jag var proppmätt efter förrätten.. Vilket inte var så bra :p Satt vid cornelia, madde och någon kille som vi lärde känna under kvällen. Dom var hur roliga som helst, de hade delat ut engångskameror på borden, och våran film kommer innehålla i alla fall hälften bilder på Madde.. resten är väl på mig eller nåt! haha nej men jag och madde tog inte kort på varandra? Varför tror ni det? Sedan fick vi även ett häfte där det var lite bilder från Svensexan och Möhippan, info om maten, stället vi var på och brudparet såklart. Sedan fanns det en bordsplacering med siffror, varje siffra var varje person på bröllopet. Under bilden fanns alla siffror uppradade och så stod det vem som satt där och en mening om den personen. Hur kul som helst! Jag fick: Edda ska även hon emigrera till hamburgarnas land. (För på johanna hade det stått att hon skulle till USA i höst,)

Vi dansade lite, och åt efterätt och hade hur roligt som helst. Men allt måste ha ett slut, och jag, Cornelia och Johanna begav oss hemåt. Vi svängde förbi hos mig så att jag kunde byta om (hade klänning och klackar, inte så skönt) och packa lite grejer. När vi väl kom hem till dom så hade de ingen nyckel och extranyckeln låg inte där den skulle.. Så tärnan (som jag berättade om tidigare) som sov hos Linnea och tog hand om hennes barn fick komma med en nyckel till oss. :)

Idag har jag bara jobbat, 11-19 pass. Rätt jobbigt, men jag behöver timmarna för att få liite lön i alla fall. Blir jobb imorgon också!

nej nu ska jag sluta :)
puss♥

Kommentarer
Postat av: Giina

Sv: hahaha ja visst har man ont! Nej vi orkade inte röra oss en meter mera :P haha

2010-05-23 @ 22:26:53
URL: http://GiinaLindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0