Katie - förlorad skönhet

Satt en stund med mamma och kollade på Katie - Förlorad skönhet på 4an. Det är en dokumentär om en modell (tror jag) som var tillsammans eller dejtade en kille, de hade tagit in på ett hotellrum eller så var det killens lägenhet en kväll. När hon ville sova och vägrat ha sex så hade han blivit sur och sagt att hon inte kunde säga emot honom osv. Han våldtog henne i 8 timmar, väldigt brutalt bara därför. När hon kom hem till sin egen lägenhet så stannade hon inne i flera dagar utan att gå ut medans killen ringde om och om igen hela tiden för att försöka få tag på henne samt skrev en massa på facebook. Så gjorde hon som hennes kille sa, hon gick ut för att gå till ett Internet Café för att läsa det han skrivit på FB. Vad hon inte visste var att det stod en kille och väntade på henne. Han hade någon form av kopp i handen och hon antog att han var tiggare, så medans hon letade efter pengar att ge honom så kastade han innehållet på hennes ansikte. Det var syra som började fräta på hennes ansikte, och hela hennes ansikte blev förstört och hon fick problem med nacke och sådant. Jag kollade inte så länge, men det var typ det jag förstod.

Killen längst ner i mitten är killen som hon var tillsammans med / dejtade.

Jag tycker det är så starkt av henne att fortsätta kämpa, hon gör många operationer och speciella behandlingar för att göra skadorna så lindriga som möjligt. Men som hon sa själv "jag kommer alltid att påminnas av honom, och det känns som om en del alltid kommer att höra ihop med honom" . Hon vill såklart glömma honom, men jag kan tänka mig hur svårt det måste vara då varenda gång hon ser sig själv så kommer hon att påminnas av händelsen, och även om hur hon sett ut tidigare.

Hennes kille och han som kastade syran på henne fick 2 livstidsfängelsestraff, det är väldigt mycket men jag tycker ändå inte att det är tillräckligt mot vad de gjorde mot henne. Hon kommer aldrig att bli som hon en gång var och fängelsestraff för att förstöra någon persons liv, självkänsla och utseende tycker inte jag är tillräckligt. Nu är ju inte hennes liv förstört pågrund av det här kanske, men hon kommer ju inte kunna leva det liv hon levde tidigare, ett liv hon verkligen tyckte om och trivdes med som jag förstod det. Men som mamma sa: Gud, dom borde straffas på samma sätt, få syra över sig.. Då skulle det vara rättvist!  Och det kan jag faktiskt hålla med lite om, även om det kanske är lite extremt, men usch har man gjort något så hemskt så ska man faktiskt lida tycker jag.

Det finns en Facebook grupp (en sådan som man bara kan Gilla) för henne, Sök på KATIE PIPER så kommer det upp. Så nu tycker jag att alla kan gå in och gilla det!

Sådana saker borde inte få hända, att en människa kan göra såhär mot en annan är sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0