sådärja!

Nu gör vi ett försök då! Det har inte gått att skriva inlägg på hela veckan? Sitter på skoldatorn nu och ser om det kanske går bättre!
Det gjorde det tydligen.. Innan gick det inte ens att trycka på enter! Ska visa bild på hur det blev, och även mitt lilla arga inlägg som jag printscreenade! ;) Så vad har jag gjort då sen jag såg på skräckfilm?

Jadu, den som visste! I måndags hade vi bad med klassen, simmade 16 längder bröstsim, och 4 längder rygg, simmade med en person en längd (alltså, man skulle livrädda) och sedan samma sak fast personen låg i en ring, sedan skickade dom ner en såndär orange gubbe (plast såklart!) ner på djupaste och så skulle man hämta den. Jag hatar att simma ner på djupaste, det tjuter i öronen och det känns som om man ska dö för att man får syrebrist.. Jag klarade det i alla fall! :) Josefin sa idag att om man gjort det så fick man vg på simningen! :)
I tisdags hände det inte så mycket? Var med Johanna efter skolan! :) Åkte med henne till stallet och myste med hennes superfina häst, och kollade på hennes ridlektion! ÅH vad jag vill rida!!!

Igår hade vi Global Helixday, vi körde något som hette Trading game (tror jag?) på morgonen. Vi vart indelade i olika länder med lite olika resurser, tanken var att vi skulle tillverka så mycket produkter som möjligt och i slutet ha mest pengar, jag vart Kambodja med några andra. De enda resurser vi hade var 4 papper och två pennor samt 200 kr. Man skulle rita upp lite olika geometriska former med rätt mått och sedan KLIPPA ut dom med SAX. Vi hade ingen linjal eller sax, men det hade USA.. Mellan länderna fick vi endast prata engelska, Cissi var gud och Mia (engelsklärare) var bank. Så ja, USA vann, vi hade slagit ihop oss med Thailand och ja.. Det gick inge vidare för oss med andra ord! Efter lunch lyssnade vi på Rolf och Mia (idrottslärare) som berättade om sina resor. Rolf om sin resa till Indien ett halvår med sin kompis när de var 22 år gamla och Mia om sin resa till Tonga förra året! :) Sedan skulle vi göra en affish eller något liknande om ett varsit land (vi var två och två, och länderna var de som de besökt under resan). Jag och simon fick Grekland, och jaa.. Resultatet ses här!

Det skulle vara en omröstning och pris, så får se hur det går för oss! :)

Och idag då? Jo, inget speciellt har hänt, eller ah! Jag mådde inte så bra ett tag så jag och elsa gick och pratade lite under webbdesignen! Men det gick fint i alla fall. Och efter skolan gick jag och Issa till specsavers och hörde om synundersökning :)
Nej nu ska jag strax på träning så vi hörs senare! :D
pusss♥

Kommentarer
Postat av: Simon

pris som gäller ;)

2010-02-18 @ 18:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0