Från finland

så, nu ska jag lägga in bilder :) är somsagt sjuk så jag har inte orkat sätta mig vid datorn, och därför har jag varit dålig på att uppdatera..

Åkte från skolan runt tolv på söndagen, stannade till vid ekolskorg där man fick äta eller köpa godis om man ville ha det. Köpte en veckorevyn och en kaffe. På båten åt vi buffé, sjöng karaoke och dansade. Sjukt roligt! Orkar inte gå in på detaljer eftersom jag är ganska trött.. haha
Har tyvärr ingen vettig bild att lägga in, haha men ni kan få en i alla fall!


mina älskade vänner!

På måndagen åt vi frukost på båten för att sedan åka till en skola i finland där vi skulle spela. Spelade två konserter och åt lunch. Sen var det dags att åka till hotellet. Vi bodde på Rivoli Jardin, ganska centralt! :) Delade rum med Mia och Aila! Vi fixade till oss och gick ner på stan. Träffade min kusin på hennes jobb, One Way som ligger i Stockmann gallerian. Köpte en tröja därifrån! Åt mat på Hesburger.


Måndagens outfit. Ailas kläder!


dagens köp,
t-shirt - one way


Tisdag,
Försov oss till frukosten med en halvtimme, hehe sedan till två skolor till och spela lite. Lunch på en av skolorna. På eftermiddagen var vi så hungriga att vi nästan sprang till donken haha. Gick runt lite på stan, hittade en jättefin klänning på Vila fast köpte den inte.

Mina kusiner ville träffa mig idag så jag och Mia gick till Esplanaden med dom och köpte glass. Mysmys! Sen följde vi och Aila med dom till Stockmann för vi skulle köpa en hudkräm med "färg i". Fungerar ungefär som en foundation men inte så täckande. Lumene Arctic Aqua heter den, sjukt bra om man inte orkar sminka sig men ändå vill ha något som jämnar ut hyn. Sa hejdå till dom och gick hemåt. Bestämde mig för att köpa klänningen, så vi gick till Vila först men då fanns inte den storleken kvar..

Kollade på House på kvällen och somnade direkt efter det. Haha sjukt trötta var vi.


Dagens köp, Lumene Arctic Aqua


Onsdag,
Sista dagen i finland, avslutade den med att packa in alla grejer i bussen, checka ut och sedan åka båt över till Svea Borg. Vi fick guida runt oss själva, med andra ord gå runt, slappa, äta osv. Köpte en silverring på torget i Helsingfors också.

När vi kommit tillbaka från svea borg så fick vi några timmars shopping. Hittade klänningen från Vila i storlek S och skyndade mig att köpa den! Köpte även en kofta från One Way. Mer än så hade jag inte råd med. Samlades vid bussen 16.30 igen för att sedan gå på båten igen. Blev mat, karaoke och dans igen. Haha fast min sång var inte så fin, eftersom jag blivit sjuk..


silverringen


jag och några från klassen på svea borg


solnedgången på båten


kofta - one way


känning - vila

puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0